El Nido (Palawan)

01082016

Diana a les 7AM. Hem dormit un tou avui! Fem les bosses i anem al Telesfora on ja hi son la Bea, Andrés, Anna i Jordi.
Esmorzem plegats els american breakfast i continental de torn i agafem tricicles cap a El Nido Town on hem quedat amb l'Anne, la dona de l'agència.
Ens porta fins a la platja des d'on surten les bangkes. Allà ens esperen en Ben (grumete) i en Mark (captain).
La primera parada la fem al Big Lagoon on ens quedem amb les ganes de fer un banyet.
La seguent parada es al Secret Lagoon. Allà si que hi fem un banyet amb l'aigua ben fresqueta. Aquest paisatges segueixen sent de pel·lícula!.
Hem fet bé d'agafar-ho sols i també de dir-los en embarcar que variessim la ruta del circuit per no coincidir amb la resta de grups. Inclòs canviar localitzacions per tal de gaudir en relativa privacitat d'aquests paratges. No crowded!
En acabar del Secret Lagoon hem anat a una illeta on jalarem. Abans però una mica de snorkel. Que guapo la vida marina que hi ha! Peixos i coralls a mansalva.
Capbussada breu que el menjar, que van preparant amb una barbacoa mentre naveguem i fem visites, ja es a taula!. Amanida fresqueta de cogombre, tomata i ceba; amanida d'albergínia, crancs com elefants, musclos, pollastre a la parrilla, arròs blanc per acompanyar i pinya (boníssima!), síndria i bananes de fruita.
En acabat hem seguit gaudint amb l'snorkel. Les parets que cauen mar endins cap el fons marí son impressionants de veure.
En dirigir-nos cap a la Secret Beach hem vist que estava tot a petar així que hem decidit anar al darrer lloc (que era el 7th commando) però a una de les platges de més enllà. Dues horetes d'absoluta tranquilitat en una platja paradisíaca on després de l'snorkelling de torn hem gaudit, tot passejant, de monos salvatges, dels que no es volen apropar per demanar-te o robar el menjar o el que duguis a sobre.
Les illetes del voltant de El Nido son ben guapes i moltes d'elles les lloguen per poder-hi acampar. Son de pel·lícula!
Es fa tard i fosc i hem de tornar. En arribar al Nido Town anem a un bar de platja anomenat Marbres a prendre una San Miguel Pilsner. La San Miguel es pròpia d'aquí! Confirmem el circuit de snorkel per demà amb l'Anne, dutxeta al Eco Hotel, tumbada a la tumbona, sopar al Telosfera i a dormir que no hem parat!

02082016

Seguim amb el ritual! Ens trobem al Telosfera per esmorzar. Arriben la Bea i Andrés i marxem cap a l'agència. Avui l'Anna i en Jordi no ens acompanyen.
Tornem a coincidir amb en Ben i en Mark la qual cosa ens alegra perque ja ens coneixem i saben dels nostres gustos (no crowded areas!). A més es van portar molt bé amb nosaltres. Bona gent!
Comencem a Talissa Beach. Un primer snorkel ben xulo.
Després a Hidden Beach on ens marquem un snorkel guapo de no trepitjar ni la platja!. Hi ha una entrada vorejada de roques càrstiques on en el sortint final (al corner) hi ha una mini gruta que dona a una paret/barranc i la vida és espectacular! Banc de peixos inclòs on repeteixo l'experiència de Koh Tao a Tailàndia de posar-me enmig del banc de peixos i aquest comencen a nedar al voltant meu en cercle. Espectacular! Quina sensació de vida, de moviment! Ens hi estem poc més d'una hora amb la Vane.
Ens recollim per anar a dinar. Ens duen a la Star Beach, una platja d'una illa on sembla que hi volen fer un resort d'alt standing. Sembla mentida veient aquest paisatges tan magnífics que hi hagin d'edificar. Sigui com sigui ara mateix i som i tot per nosaltres, verge i sense pervertir.
Un altre dinar de luxe! Amanida de cogombre i tomata i de albergínia escalivada que no hi falti! també un platàs de gambes, 4 peixots de pam i mig cada un, una mena de cansalada a la parrilla també, la salsa de soja amb vinagre i arròs blanc per acompanyar. De fruita pinya, síndria i plàtan.
En acabat, i per estalviar-nos la multitud, canviem Secret Beach per Cadlao Beach. Quines aigues més netes i guapes. El color també! Un dels snorkels més xulos tot vorejant una paret de corall que s'endinsava avall.
Una vegada a la bangka de nou ja decidim tornar. Dos dies de snorkel sense parar tot el dia ens deixa ben petats així que enfilem cap a Helicopter Island (per la forma de la illa). Passejadeta curta i de tornada.
Arribem a El Nido Town i anem a fer un shake al carrer Rizal i començar a decidir la propera destinació. La cosa està entre Port Barton (a mig camí entre El Nido i Puerto Princesa a Palawan) o Malapascua (una petita illa al nord de Cebú). Agafem tricycle fins a corong-corong al Telosfera on coincidim amb l'Anna i en Jordi i tot xerrant resulta que en Jordi havia estudiat amb l'Adara! El món és un moc.
La Vane i jo marxem a El Nido Town altre cop a veure si lliguem vol a Cebú per després pujar a Malapascua amb Air Swift, la companyia de l'avioneta que ens va portar a Palawan.
Resulta que no vola tots els dies i no n'hi ha cap fins el dia 5. Són molts dies perduts per esperar així que anem a l'agencia a veure l'Anne per pillar una van a les 8:30AM que ens porti a Puerto Princesa (5 hores) on lliguem un vol a les 17:40PM per volar a Cebú (1 hora). Aquí el transport es lent sempre que el temps no ho anuli tot!.

03082016

Diana a les 7AM. Anem al cafè que hi ha al camí d'accés des de la carretera principal al Eco Hotel. Hi esmorzem de collons. Cafè bonissim. La dona d'allà és de Port Barton i ens recomana d'anar-hi. Un poblet tranquil i sense aglomeracions. Ja tenim els bitllets de l´avió comprats vía mòvil a Cebú.
La furgoneta que havia de recollir-nos fa tard. Ens impacientem perque el retràs ja es d'una hora. La xicota de l'Eco Hotel molt amablement truca l'agencia i aconsegueix fer venir una altra van que ens recull a les 9:30 AM. Una bona penjada.
Tirem cap a Puerto Princesa y el conductor, que es disculpa per l'error dels anteriors s'ho curra i arribem a l'hora. Sort que en previsió ens haviem donat alguna hora de marge. Puerto Princesa es una ciutat ja. Sense gratacels, més aviat casetes però ciutat. Anem directament a l'aeroport (que més aviat sembla un supermercat).
Sortim a l'hora prevista, les 17:40 hores. A les 18:40 hores ja som a Cebú, però encara hem d'arribar a Puerto Maya, al nord de tot de Cebú), des d'on surten les bangkas cap a Malapascua. La darrera surt a les 16 hores així que la idea es arribar a Puerto Maya i dormir per allà. Anem molt justos de temps i molt cansats. Aquí tanquen aviat arreu. Mentre comprem alguna cosa de jalar a l'aeroport coneixem en Martí i la Eli, una parella de catalans que,com nosaltres, també van a cap a Malapascua a fer divings. A veure entre d'altres, el tresher shark!
Agafem un taxi cap a les 20 hores i triguem un tou a arribar! Carreteres en mal estat, un sol sentit de circulació, tràfec tremendo i que no acabem de trobar el guesthouse que buscàvem total que arribem a Puerto Maya (que no hi ha res!) cap a les 24 hores. Tot a les fosques i tancat. Just a 100 metres de l'entrada del port un home ens saluda des de una tanca i ens hi dirigim. Resulta que es l'únic guest-house que hi ha i hi queda una habitació. El D&N Lodge. Agraim el taxista i la seva dona, que ens han acompanyat plegats, la feinada i després de xerrar amb en Dilbert, el boss del guest-house, un tio ben trempat i amigable, ens tanquem a l'habitació rebentats.