Oslob (Cebú)

07082016

Ens llevem. Tinc mal de cap i ressaca. Recollim maletes, paguem bungalow i anem a esmorzar al Sea Explorers.
Allà ens despedim de la Eva i la seva filla Rita, veines de bungalow i del barri de gràcia. També d'en Martí i Eli. D'en Lander i Maitane ja ho vam fer al festival. Agafem una bangka petitona cap a Puerto Maya i també amb mala mar.
Allà agafem els autocars grocs de Cebu ceres cap a Cebú city per 200 PHP. Coincidim amb 2 vascos que estan de volta per Asia. Els fem 5 cèntims de Vietnam i Tailandia. Arribem a la North Terminal de Cebú i agafem taxi (100 PHP) cap a la South Bus Terminal des d'on surten cap a Oslob. Son passades les 19 hores i finalment agafem bus (140 PHP). El conductor li fot gardela i poc més de les 22 hores som a Oslob.
En baixar al mig de la carretera hi ha unes paradetes de jalo i un xaval se'ns apropa oferint-nos ajuda. Sembla fa de guia i com a aquestes hores tot es tancat, i més en poblets petits on no es distingeix be que es una casa d'un lodge o guesthouse, hi accedim. Després de provar-ho en diversos llocs on no obtenim resposta acabem en un de baratet (700 PHP) amb una habitació on tan sols dormirem unes 5 hores. Deixem motxiles i anem a les paradetes a menjar alguna cosa. no triguem a anar a dormir. Dia llarg de viatges, transfers i ressaca! Quedem amb el xicot perque ens vingui a recollir el dia seguent per dur-nos al lloc del tauró balena.

08082016

Altre cop les 5AM. Hem quedat amb en Joseph a les 5:30AM per anar al whale shark. Ve a recollir-nos amb un colega i ens hi porten amb moto. Això es una turistada! Moltissima gent arreu. Ens ha costat venir a veure-ho però l'alternativa era no veure'ls. Fem el pagament corresponent i esperem a que ens donin 4 instruccions de com interactuar amb els taurons: no tocar, no flaixos, a 4 metres de distància, sense fer bombolletes... En Joseph s'ho curra i no sabem per quina estranya raó i tot i la gentada ens trobem que som els primers a pujar en la primera barqueta de 4 que surt. Els acompanyants son uns catalans que sembla han pagat un plus per ser els primers. Hi pugem i anem a la zona on els donen plancton per menjar, mar endins en unes bolles posades en filera.
Quina sort! Hi estem 10 minuts llargs sense ningú més amb ells, per tant tots els taurons balenes que hi ha vénen a menjar on som nosaltres! Wooow!
de 6 a 10-12 metres d'animals envoltant-nos amb unes boques tremendes que engoleixen una quantitat tremenda d'aigua davant dels nostres nassos!
Amunt i avall, sense por i pel cantó. Fins al punt d'haver de passar-ne el big one per sobre.
 I així fins gairebé 40 min! en realitat dura 30 però estàvem tant encantats que els barquers es van enrotllar.
En acabar en Joseph vol dur-nos a unes cascades però anem amb el temps milimetrat i hem de seguir perque volem arribar a Siquijor Island. Tornem al guesthouse, ens canviem, recollim motxilles, un bon tip per en Joseph (el xicot pels serveis va demanar només 150 PHP i lògicament vam donar-li més, un paio ben maco i atent) i a esperar el bus a la carretera que agafem pels péls per 24 PHP fins a Liloan South Port on agafem ferry fins a Dumaguete (Isla de Negros).

Allà hem d'agafar un tricycle per anar a l'altre port (on està el passeig marítim) des d'on surten els ferries cap a Siquijor.
Hi arribem a les 10:10AM i el ferry surt a les 10:30AM. Genial! Empalmada! El trajecte fins a Siquijor es d'una hora i mitja (130 PHP + 15 TAX). A les 12 hores arribem a bon port i ens parem en un garito a fer un shake i connectar-nos. La Bea i Andrés sembla que venien avui de Cebú amb ferry i a les 3 hores de viatge han hagut de tornar per la mala mar. Es una moguda moure's per Filipines!!!.. Aquí de moment fa bon dia. Ens posem al dia amb els 'fino filipinos' és a dir la Berta, en Xuri i en Willy a veure si aconseguim coincidir. Han estat de temporal a El Nido i sembla que vindran cap a Siquijor (passant per Oslob). Al mateix bar del port coneixem uns catalans que ens pregunten per El Nido i Malapascua. Els fem 5 cèntims i ells ens recomanen La Casa de la Playa, un lloc al nord de la illa amb bungalows molt ben equipats. Així que lloguem una moto i carregats amb les motxiles ens hi en anem. En arribar sembla que esta ple i ens fan voltar fins que al final sembla que la dueña del lloc els diu de portar-nos a una 'casa vacacional'. Hem triomfat! es una casa que lloguen per families d'allò més gran i complerta! Deixem les coses i anem a la Gran Pagoda a jalar que estem cansats i morts de gana.
S'ho prenen amb molta calma!. En acabat a dormir!