Gelida/Manila/El Nido

29072016

8AM i em poso en marxa. Acabar preparatius. La Vane curra i en Ramón no passarà per dur-nos a l'aeroport fins les 14:30 hores. Tot on-time, a les 15.15 hores som a l'aeroport fent el check in. Aquests d'Alitalia una mica lents. Una vegada fet anem a picar alguna coseta abans d'embarcar. El vol força bé i primer transfer a Roma a corre cuita (darrerament això ja és costum!). Ara passem a volar amb Ethiad, del mateix grup que Alitalia. El vol força lleuger!

30072016

Arribem a Abu Dhabi. Tot i ser molt car les instal·lacions son collonudes! Butacons, wc nets, bon ambient...
Aquí ja canviem eurus per pesos filipins ja que arribarem tard amb la suma d'hores (+6 hores) i no volem arriscar a no poder canviar. El canvi aquí està a 1€=42PHP.
La intenció és fer nit (unes 5 hores) a l'aeroport de Manila. Hem trobat un vol tipus avioneta que surt a les 6AM i ens durà directament a El Nido (Palawan).
Fem un cafetó abans d'embarcar d'Abu Dhabi i cap a Manila! El vol una mica més pesat però aquests d'Ethiad molt bé.
En arribar a Manila agafem bus llançadora cap a la T4 que es des de on surten els de Air Swift, la avioneta que ens durà a El Nido directament i així no hem de gastar un altre dia entre vaixells i transport terrestre. Hem descartat fer Coron (una petita illa entre Palawan i Manila i on voliem fer el primer busseig per veure uns vaixells japonesos de la 2a guerra mundial enfonsats.) Tenim el tifó Nida al nord de Manila i la cua d'aquest ho té tot remogut.
El shuttle bus recorre totes les terminals fins arribar a la que ens pertoca, una de ben petitona que tot i ser més moderna em recorda a la de Leh al Ladakh (India) per la seva dimensió i simplicitat. A l'altre banda de les pistes hi ha un parell de xiringuitos...
... i tot ple de gent dormint pels bancs del davant!!!
Son les 2AM i hi fem un mos. Fa molta xafogor i decidim entrar dins la terminal a fer temps fins les 6:30AM. Finalment embarquem. Es una avioneta amb hélix d'uns 50 passatgers. En una horeta arribarem a la nostra destinació, El Nido! Però... quina hora de vol! Efectivament tenim la cua del tifó Nida al voltant i sembla que l'avioneta s'hagi de desmuntar! Amunt, avall, de cantó, caigudes sobtades, sotracs i més sotracs sense parar i fins arribar. I hi arribem d'una peça! Son les 8AM i sorpresa! Sembla de pel·lícula! L'aeroport es una pista curta entre el verd de les palmeres i la palla dels sostres de les cabanes que fan de terminal!
 Un cop recollides les maletes (que les posen sobre una taula i sota una palmera) agafem un tricycle juntament amb una parella de catalans que hem conegut, la Bea, dissenyadors de joguines a la Borràs (màgia Borràs) i en Andrés de Ripollet. Anem cap al Eco Hotel, un allotjament a mode d'habitacions-bungalow de nova construcció que se suposa cuida el medi ambient i es sostenible. Aquest és a Corong-corong, a uns 4 quilòmetres de El Nido Town. Està tot nou i impecable i a peu de platja.
Una vegada allà deixem les maletes a recepció i anem al poble caminant a contractar circuit de snorkelling per l'endemà. No para de ploure!
Els circuits els fan amb les bankes, les típiques barques filipines. Els grups son de 10 a 18 persones i això no ho volem pas, aixi que després de negociar una mica aconseguim lligar 2 dies i diferents circuits però per nosaltres 4 sols. Força bé de preu, un 6000PHP en total.
Tornem al Eco Hotel que son les 12AM i fins les 14 hores no podrem entrar a les habitacions. Estem morts dels 2 dies de viatge. En donar-nos la clau i entrem de cap i clapada fins les 18 hores. Ens llevem i anem a la platja al Telesfora a sopar. Sopem amb la Bea i Andrés i coneixem en Jordi i l'Anna, una altra parella de catalans allotjats al mateix lloc. Els convidem a venir a fer circuit snorkelling que no han pogut fer per pluges. Quedem tots al Telesfora per esmorzar abans de sortir demà matí. Ens quedem una estona fent-la petar a la platgeta abans de dormir.